sâmbătă, 30 mai 2009

Mărturii de suflet ale lui Albert Einstein

1. Doar două lucruri sunt infinite: universul şi prostia omenească. Şi nu sunt sigur în legătură cu primul.

2. Sunt doar două moduri în care poţi să îţi trăieşti viaţa: ca şi cum nimic nu este un miracol sau ca şi cum orice este un miracol.

3. Coincidenţa este felul lui Dumnezeu de a rămane anonim.

4. Realitatea este doar o iluzie, însă una foarte persistentă.

5. Viaţa este un mister, nu o problemă care trebuie rezolvată.

6. Mintea intuitivă este un dar divin, iar mintea raţională este servitorul fidel al acesteia. Noi am creat o societate care onorează servitorul şi a uitat darul.

7. Nu înţelegi un lucru pe deplin decat dacă poţi să i-l explici bunicii.

8. Pentru a fi un membru ireproşabil al unei turme de oi, mai întai trebuie să fii o oaie.

9. Singura cale de a scăpa de efectul coruptibil al laudelor este să continui să lucrezi.

10. Sufletele mari au întalnit întotdeauna opoziţie din partea minţilor mediocre.

11. Cel mai neinteligibil lucru despre lume este că e inteligibilă.

12. Pune mana pe o sobă fierbinte un minut şi ţi se va părea o oră. Stai cu o fată frumoasă o oră şi ţi se va părea un minut. Asta e relativitatea.

13. Nu a greşit hatrul care a spus „Educaţia e ceea ce îţi rămane după ce ai uitat tot ce ai învăţat la şcoală”.

14. Mie mi se pare că pentru o şcoală lucrul cel mai rău este să lucreze în principal cu metodele fricii, forţei şi autorităţii artificiale. Un asemenea tratament distruge sentimentele sănătoase, sinceritatea şi încrederea în sine ale tanărului. El produce supusul umil... Daţi în mana educatorului cat mai puţine măsuri coercitive cu putinţă, astfel încat singură sursă a respectului tinerilor faţă de el să fie calităţile lui umane şi intelectuale.

15. Lucrul cel mai frumos pe care îl putem trăi este tainicul. Este simţămantul ce stă la leagănul adevăratei arte şi ştiinţe. Cine nu îl cunoaşte, cel care nu se mai poate mira, nu se mai poate minuna, acela este, pentru a spune aşa, mort, iar ochii săi sunt închişi. Trăirea tainicului, chiar dacă amestecată cu frica, a produs şi religia. Cunoaşterea existenţei a ceva de nepătruns pentru noi, a manifestărilor celei mai adanci raţiuni şi a celei mai luminoase frumuseţi, ce sunt accesibile raţiunii noastre numai în formele lor cele mai primitive, această cunoaştere şi acest simţămant constituie adevărata religiozitate.

16. Este mai uşor să dezintegrezi un atom decat o prejudecată.

17. Dacă oamenii sunt buni doar pentru că se tem de o pedeapsă şi speră într-o răsplată, atunci suntem, într-adevăr, o adunătură jalnică.

18. Idealurile care mi-au luminat calea şi din cand în cand mi-au dat curaj reînnoit de a întampina viaţa cu voioşie, au fost Bunătatea, Frumuseţea şi Adevărul. Banalele subiecte ale eforturilor umane, posesiilor, succesului exterior, luxului mi s-au părut întotdeauna demne de dispreţ.

19. Nebunia: să faci acelaşi lucru de mai multe ori şi să aştepţi rezultate diferite.

20. Nici o problemă nu poate fi rezolvată la acelaşi nivel de cunoştinţe la care a fost creată.

24 de comentarii:

CELLA spunea...

Cora, de ce-i aşa frumos ..
la tine-n suflet ?
şi de ce la mine-i, parcă ... prea tîrziu ?
am citit "Mărturiile" şi mă întreb, cum fac de fiecare dată în prezenţa geniilor, de cine-au fost trimişi, să ne înveţe ?
şi cît de "orbi" suntem lăsîndu-i să plece ... nedeplin înţeleşi
cît de lungă e "calea" ?
şi ... cînd "vom ajunge" ?

starsgates spunea...

Unele le stiam altele le-am citit pentru prima data.
M-am amuzat la 6 si 7.:)
O zi frumoasa pescarusule.:)

Cristian Lisandru spunea...

18. Idealurile care mi-au luminat calea şi din cand în cand mi-au dat curaj reînnoit de a întampina viaţa cu voioşie, au fost Bunătatea, Frumuseţea şi Adevărul. Banalele subiecte ale eforturilor umane, posesiilor, succesului exterior, luxului mi s-au părut întotdeauna demne de dispreţ - fără cuvinte. Mi-a plăcut cel mai mult!

greenfield spunea...

Sunt atatea lucruri adevarate, spuse atat de simplu.
Mersi Pescarusule, ma bucur ca te-am vizitat, ceea ce n-am mai facut demult. Mi-am neglijat toti prietenii
in ultimul timp, sper sa recuperez dupa ce termin cu examenele...daca nu ma uita prietenii pana atunci:))
Zile frumoase iti doresc! Pacat ca e urat afara, puteai sa mergi cu fetita in atatea locuri unde se organizeaza activitati de 1 Iunie.

Bibliotecaru spunea...

Plouă cu citate înţelepte... avem nevoie de o... Umbrella

Anonim spunea...

Draga Pescarusule,mi-a facut placere sa recitesc aceste ganduri ale geniului,omului...ma bucur ca inteleg ce spune,nu e ca altii,filozofi sau intelepti care folosesc cuvinte greu de inteles pentru oamenii obisnuiti ca mine.
Imi place in mod deosebit asta:
2. Sunt doar două moduri în care poţi să îţi trăieşti viaţa: ca şi cum nimic nu este un miracol sau ca şi cum orice este un miracol.
O duminica minunata!
Gabi.

Anonim spunea...

1. Doar două lucruri sunt infinite: universul şi prostia omenească. Şi nu sunt sigur în legătură cu primul.

:D :D - râd puternic de ani de zile la acesta fraza.

deasemenea ca cea cu "Realitatea este doar o iluzie, una foarte persistenta."


o Doamne cit adevar îmbraca toate frazele scrise. Si eu ramân uimita cum sunt oameni care pot extrage în doua vorbe ce altii nu-s in stare sa zica în sute de pagini. Desigur ca au fost minti ascutite, rau :-). Din acest motiv o sa ne tot întorcem asupra lor. Ei sunt pietre de hotar.

pescarusul argintiu spunea...

CELLA draga, bun venit cu trenuletul violet si prin gara mea! :)
Totul este relativ, ne invata Einstein insusi. Asa este scris sa fie in natura firii umane: soare, cer senin, ploaie sau vartej de nori, curcubeu...
Si eu, si tu ne supunem acestei legi.
Ai pus degetul pe rana cu toate aceste intrebari orientate direct pe subiect si izvorate din marea ta intelepciune!
As veni cu indemnuri desprinse din ele: sa incercam sa nu mai fim orbi, sa gasim calea si s-o urmam, indiferent cat ar fi de lunga.
Vom avea astfel sansa de a atinge un liman incarcat cu semnificatii.
Mult soare in suflet si lumina in ganduri!

pescarusul argintiu spunea...

Starsgates, pe langa alte cateva vorbe de geniu marca Einstein, si cele subliniate de tine se numara printre preferatele mele.
Multe le stiam si eu, fara insa sa cunosc autorul.
Intre timp m-am edificat.
Important este ca ele sa ne lumineze calea pe care se aseaza pasii vietii.
O zi frumoasa si tie, plina de zambete copilaresti! :)

pescarusul argintiu spunea...

Cristi, pasajul ales de tine este incarcat de frumusete si intelepciune.
Merita sa reflectam mai staruitor asupra lui si sa extragem esenta.
Ma bucur mult ca l-ai ales, considerandu-l model de viata si de atitudine.
Si in clasamentul preferintelor mele ocupa un loc fruntas.
O zi incarcata de bunatate, frumusete si adevar!

pescarusul argintiu spunea...

Draga Greenfield, mare bucurie mi-a facut vizita ta!
Adevaruri atat de importante, exprimate cu simplitate de geniu, ai perfecta dreptate.
Nu esti singurul caz "lovit" de absenta, fiecare dintre noi, la un moment dat strabate perioade mai incarcate, ce-l tin departe de surfing-ul virtual.
Prietenii vor intelege cu siguranta si vor astepta sa ispravesti cu evaluarea examenelor.
Te astept cu mare drag, oricand!
Ai dreptate, vremea a fost imposibila, dar am recuperat Duminica :)
Bafta multa la examene si sa ne reintalnim sanatoase si voioase!

pescarusul argintiu spunea...

Bibliotecaru, da, ai dreptate, ploua pe toate planurile! :)
Umbrela ta sigur acopera multe minti intelepte.
Multumiri pentru initiativa! ;)

pescarusul argintiu spunea...

Gabi, asa este, e o mare bucurie cand rezonam cu intelesul gandurilor de geniu, exprimate atat de clar si de concis!
Si mie imi place in mod deosebit reflectia cu numarul 2, in care a doua ei jumatate abunda de intelepciune si iluminare.
Ar trebui sa fie si conceptia noastra de viata, abordarea ei din perspectiva miracolului.
Ziua de 1 Iunie sa-ti fie izvor de zambete si bucurii!

pescarusul argintiu spunea...

Manon draga mea, oare de ce ma gandeam ca te vei opri la exact aceste doua cugetari? :)
Poate fiindca au acea doza de umor usturator si extrem de realist?
Excelent ai surprins calitatile acestor oameni singulari prin genialitatea lor, care au "minti ascutie rau" si sunt veritabile "pietre de hotar"!
O saptamana sub lumina intelepciunii si a inspiratiei de geniu!

greenfield spunea...

La Multi Ani pentru delicioasa ta fetita! Sa-ti traiasca!

INCERTITUDINI spunea...

Einstein, ca toate figurile ilustre ale lumii, avea mult umor.A formulat o ghicitoare"Cine are peshtele? si a ajuns la concluzia( intre cele doua razboaie mondiale) ca 98/00 dintre oamenii normali nu reushesc sa o rezolve..
inca imi bat mintea cu ea( n-am trait in epoca respectiva).

Anonim spunea...

La Mulţi Ani, copilărie !!!
La Mulţi ani,Marei, ţie sis şi tuturor copiilor,deci, şi mie .. !!!
Sibilla

Manole spunea...

La multi ani, dragilor!
Zambete si bucurii!

pescarusul argintiu spunea...

Greenfield, multumim pentru urari! :)
Gand la gand cu bucurie, LA MULTI ANI frumoasei tale tinere perechi si copiilor din noi!
Te invit cu drag la o felie de tort!

pescarusul argintiu spunea...

Gina draga, mi-ai trezit curiozitatea cu aceasta problema de logica a lui Einstein, poate candva o vei detalia si pentru calatorii virtuali :)
Sa ne batem mintile impreuna, poate o scoatem la un liman acceptabil si corect.
O seara frumoasa si zambitoare copilului din tine!

pescarusul argintiu spunea...

Iures si zbor sibillinic, LA MULTI ANI tuturor copilasilor nostri si celor din interiorul sufletului nostru!
Calde imbratisari si multi pupici puiului tau de zambet, Zoran!
Va astept cu drag la o felie de tort si un joc vesel de sotron! :)

pescarusul argintiu spunea...

Mestere, LA MULTI ANI si voua, taberei vesele cu suflete de copii!
Petrecere frumoasa Sirenei tale!
Haideti sa degustati o felie de tort si un pahar de socata rece!

loristiuj spunea...

citatul meu preferat de la Einstein... înainte de a dovedi lumii teoria relativităţii; dovadă că Einstein avea şi un umor incredibil :-)

„Dacă relativitatea se va dovedi adevărată, atunci germanii vor spune despre mine că sunt german, elveţienii că sunt cetăţean elveţian şi francezii că sunt un mare om de ştiinţă. Dacă însă teoria relativităţii se va dovedi falsă, francezii vor spune despre mine că sunt elveţian, elveţienii că sunt german, iar germanii că sunt evreu.”

pescarusul argintiu spunea...

Lori, excelent exemplul tau!
Si o minunata dovada ca lumea este plina de prejudecati, iar sistemul ei de valori e... relativ! :)
Einstein a fost un spirit de geniu, inzestrat cu o generoasa doza de umor fin si spumos.
Din fericire, s-a aplicat prima varianta din presupunerea lui.
Multumesc pentru completarea ta savuroasa ;)