luni, 18 mai 2009

Aeroport inedit in Stramtoarea Gibraltar...

Strâmtoarea Gibraltar (în spaniolă: Estrecho de Gibraltar) este o strâmtoare care leagă Oceanul Atlantic de Marea Mediterană şi separă Spania de Maroc. Numele ei vine de la Gibraltar, care la rândul său vine din limba arabă Jebel at-Tariq (جبل طارق) însemnând muntele lui Tariq. Se referă la generalul berber ummayad Tariq ibn-Ziyad care a condus cucerirea islamică a Hispaniei în 711, conform detaliilor furnizate de Wikipedia.

Strâmtoarea Gibraltar are si o locaţie strategică. Navele care trec din Atlantic în Marea Mediterană trebuie să treacă pe aici. Traversarea între Europa şi Africa se face tot prin acest punct.

În timpul celui de-al doilea război mondial, britanicii deţineau controlul asupra strâmtorii de la o bază în apropiere. Submarinele germane care voiau să intre în Marea Mediterană erau efectiv prinse în capcană, deoarece nu puteau să plece pe la suprafaţă, iar curenţii submarini erau prea puternici pentru a permite deplasarea pe sub apă.

Acum aproximativ 6 milioane de ani, strâmtoarea s-a închis complet, transformând Marea Mediterană într-un uriaş lac sărat, eveniment cunoscut astăzi sub numele de Criza messiniană de salinitate.

Impresionant e aeroportul, care exploteaza in comun suprafata soselei, impreuna cu celelalte vehicule terestre.

Imaginea unui avion ruland pe sosea este la ordinea zilei si nu mai uimeste pe niciunul din cei 30000 de locuitori ai coloniei britanice.

Situat la granita dintre Europa si Africa, Gibraltarul patronat de englezi constituie o destinatie turistica perfecta pentru cunoasterea istoriei popoarelor englez si marocan. Un loc unde cele doua lumi se intalnesc despartite doar de o bucata de apa.

28 de comentarii:

Orry spunea...

minunat! si impresionant totodata!

Manole spunea...

dap, e impresionant.
Si cand te gandesti ca la altii la semafor...trec doamne cu catei...sau pur si simplu o vacuta cu lantul dupa ea...hmm, sa stai la semafor si sa treaca avionul...e ceva!

elite spunea...

Pescarusule,macar asa sa ma mai plimb si eu !

Anonim spunea...

Foarte interesant articolul despre Stramtoarea Gibraltar. O zii buna in continuare Pescarusule !! Cu stima, Mihaela.


P.S. Pot sa te adaug in blogroll-ul meu?

Paul spunea...

Nu deschide email de la adresa mea, s-ar putea sa fie virus!!!

Anonim spunea...

Draga Pescarusule,in sfarsit am ajuns si pe la tine.Cum am povestit,am fost plecata cateva zile si am avut ceva de lucru ce nu suferea amanare. :)
Am citit cu multa placere articolul tau de acum si sincera sa fiu,n-am stiut aproape nimic de Gibraltar pana acum.Iti multumesc ca ne-ai purtat in aceasta calatorie imaginara intro lume asa de departe si,totusi,asa de aproape de noi.
Cred ca ma duc sa revad acum Mont Saint Michele pe care l-am "vizitat" nu cu mult timp in urma.
O zi minunata si racoroasa!
Gabi.

pescarusul argintiu spunea...

Orianda, bine ai venit si multumesc mult pentru impresii! :)
Asa este, Stramtoarea Gibraltar este hotarul ce separa doua lumi atat de diferite: cea a batranei Europe de cea a continentului african, plin de mistere, acolo unde apele Mediteranei se lovesc de valurile Atlanticului ...
Te mai astept pe aici ;)

pescarusul argintiu spunea...

Da, Mestere, dar uite ca in acest loc se intampla sa ai ca partener de trafic bolidul unui avion de pasageri :)
Cred ca localnicii jinduiesc dupa contemplarea unei vacute pasnice trecand prin peisaj, doar ca nu prea au prilejul ;)
Este un loc cutreierat de o sumedenie de turisti, dornici de inedit si spectaculos si chiar au ce vedea!

pescarusul argintiu spunea...

Elite, cred ca plimbarea ta matinala pe cararile gandului prin zona Stramtorii Gibraltar ti-a trezit gustul de vacanta si de calatorie, semn ca vara se apropie!
Ma bucur ca ai acceptat invitatia mea la un tur vizual al acestei zone!
O zi cat mai usoara!

pescarusul argintiu spunea...

Mihaella1, daca ai urcat si tu in microbuzul imaginar ce face turul Gibraltarului, oprind in punctele de interes turistic, nu pot decat sa ma bucur!
Sa ai o zi cat mai frumoasa!
Voi intreprinde si eu o vizita de documentare pe meleagurile tale ;)
Ma poti adauga in blogroll-ul tau, fara probleme :)
Sa ne citim cu bine!

pescarusul argintiu spunea...

Paul, asa voi face, pana trece virusul declaram stare de carantina!
Intre timp mai poposesc in aerul african al coloniei britanice, admirandu-i valmasagul de culori si arome exotice.
O zi senina, linistita, fara griji si probleme!

Anonim spunea...

Imi plac scrierile tale pentru informatia pertinenta...
Ai un stil al tau, lumi clare, curate, detasate. Cind pun piciorul aici - nu-mi fuge pamintul de sub picioare :-), nu-mi ramin intrebari sâcâitoare. Tu si cu Gina formati orizontul meu fix - unde oricind e loc pentru respiro :-).

Avioane pe strazi... am vazut-o si pe asta :). Nice
O zi frumoasa.

pescarusul argintiu spunea...

Draga Gabi, ma bucura mult vizita ta!
Bine ai sosit sanatoasa din calatorie si cu o parte din probleme rezolvate!
Te las sa mai zabovesti pe celebra stanca taiata parca de o forta supranaturala, unde se intinde un bastion englez inca functional si la picioarele caruia se dezvaluie orasul vechi cu stradute de un pitoresc aparte, cu o puzderie de mici magazine cu souveniruri :)
O zi insorita, cu sanatate si plina de bucurii!

pescarusul argintiu spunea...

Manon draga, ce bucurie sa-ti primesc vizita!
Ma coplesesti cu aprecieri, in manierea ta generoasa si calda, n-as vrea sa ma invat cu narav :)
Dar te asigur ca au ajuns direct la suflet si fac tare bine, plutesc lin intre hotarele unei lumi detasate.
Este o mare placere si onoare ca ma percepi asa, alaturi de minunatele creatii ale Ginei.
In Gibraltar avionul nu mai este marginalizat undeva la periferia orasului, pista sa de rulare coincide cu suprafata autostrazilor din oras, intr-o vie realitate :)
O zi cu cer senin, buna pentru navigare aeriana, si tie, cu mult drag!

Anonim spunea...

Multumesc frumos Pescarusule!! Te astept sa ma vizitezi :). O zii frumoasa in continuare!!

www.jamescrissilv.ro spunea...

Este unul din locurile cu cea mai fascinanta istorie.
O zi minunata iti doresc

loristiuj spunea...

suuuuper :-)
de unde le iei, pescăruşule?!?!

pescarusul argintiu spunea...

Mihaella1, am survolat meleagurile tale si mi-am improspatat gustul de vacanta :)
Multe ispite am gasit la tine ;)
O seara frumoasa!

pescarusul argintiu spunea...

James, la fel consider si eu!
Si exista destule dovezi certe in acest sens :)
O seara cat mai placuta, alaturi de cei dragi!

pescarusul argintiu spunea...

Ma bucur ca ti-am smuls aceasta exclamatie, Lori!
Restul ce mai conteaza? :)
La cat mai multe vacante in locuri de vis!

INCERTITUDINI spunea...

Buna seara, pescarus!
Frumoase locuri!
Acum doua veri am fost in Spania- era prevazut si un drum la Gibraltar. Nu s-a mai facut , asha ca mi-a parut rau.
Acum , m-am documentat, cu imaginile si fotografiile aduse de tine.
Itzi multzumesc!

starsgates spunea...

Se pare că nu am salvat comentariul aşa că revin.:)
Îţi dai seama cum se respectă acolo culoarea roşie la semafor?:)

pescarusul argintiu spunea...

Buna seara, Gina si bine ai venit! :)
Daca acum doua veri nu a fost sa fie, poate ca Gibraltarul va figura ca o destinatie de calatorie viitoare, cine stie?
Ma bucur ca ai parcurs materialul despre acest loc de rascruce dintre doua lumi si istorii.
Sa fie de bun augur!

pescarusul argintiu spunea...

Starsgates, asa este! :)
Eu as indrazni sa spun ca se traverseaza cu multa luare aminte chiar pe culoarea verde ;)
Mai stii cand poate avea loc o aterizare fortata...
Acolo controlorii de trafic aerian chiar isi fac treaba!

Anonim spunea...

sa stiti ca nu am stiut de aceasta stramtoare Gibraltar imi puteti spune si mie inca 3 stramtori ?

Anonim spunea...

haideti ma nu spuneti nici macar o insula ? va roggg!!!!

pescarusul argintiu spunea...

Stimate Anonim, daca luam numai stramtorile din Europa, in afara de Gibraltar, mai gasim:

1.Bosfor
2.Dardanele
3.Strâmtoarea Euripos
4.Strâmtoarea Gibraltar
5.Strâmtoarea Kerci
6.Strâmtoarea Messina

Multa bafta la scoala!

Anonim spunea...

Eu muncesc in gibraltar si am si stat acolo. Acum stau in spania si
zilnic traversez pista
la picior sau cu autobuzul
Gabi