luni, 6 aprilie 2009

Incercam cateva exercitii de dictie acompaniati de sunetele primaverii?

Va invit sa purcedeti la o calatorie amuzanta si relaxanta prin lumea formularilor inedite, chiar daca presupune ceva concentrare si abilitati de pronuntare rapida...

Pentru inceput, va propun o secventa mai scurta, pentru "incalzire":


1. Un caricaturist care caricaturizează
caricaturi caricaturistice nu poate
caricaturiza caricatura sa.

2. Duc în bac sac de dac, aud crac, o fi rac?
O fi drac? Face pac, aud mac, aud oac,
nu e rac, nu-i gândac, nu e cuc, nu-i brotac,
îl apuc, îl hurduc. E tot drac.

3. Un cocostârc s-a dus la
descocostrcărie, unde se
descocostârcăreau şi alţi cocostârci
nedescocostârcăriţi, ca să se
descocostârcărească de
cocostârcăria lui.

4. Cosaşul Saşa când coseşte, cât şase
saşi saşul coseşte. Şi-n sus in jos de
casa sa, coseşte saşul şi-n şosea.
Şi şase case Saşa-şi ştie.
- Ce şansă!… Saşa-şi spuse sieşi!

5. Rege Paragarafaramus, când te vei
desoriginaliza? Mă voi desoriginaliza
când cel mai original dintre orginali
se va desoriginaliza. Dar cum cel mai
original dintre originali nu se va
desoriginaliza, regele Paragarafaramus,
nu se va desoriginaliza.

6. Colo-n vale p-un pitroi sta o
codobătură si un codobăturoi,
codobăturoiu codobătureşte
codobătura, codobătura nu poate
codobături codobăturoiu...

7. Un bal fără egal cu final fatal la un
halal carnaval estival cu scandal
epocal dintr-un opal oval, pal, real şi
natural, fără rival, egal si actual.

8. Spre sfânta sa soră Suzana se suie,
Spăşită din suflet suspinu să-şi spuie,
Şi-n susul sarcastic suspinu-şi şopteşte,
Şi-odată pe scara sucită se opreşte

9. Unilateralitatea colocviilor
desolidarizează conştiinciozitatea
energeticienilor care manifestă o
imperturbabilitate indiscriptibilă în
locul nabucodonosorienei ireproşabilităţi.

10. Boul breaz, bârlobreaz,
lesne-a zice boul breaz,
dar mai lesne-a
dezbârlobrezi bârlobrezitura
din boii bârlobrezenilor

11. Până când a cărămidărit cărămidarul
pe cărămidăriţă, a cărămidărit
cărămidăriţa pe cărămidar...


Ei, cum v-ati descurcat? Dincolo de dificultatile intampinate si de stradaniile conturate, toata lumea merita felicitata pentru bunavointa si rabdare!

Daca v-a placut, va urma un alt episod...

28 de comentarii:

INCERTITUDINI spunea...

Je ris , que Paris n'a pas de riz;

pescarusul argintiu spunea...

Am ras si eu in hohote pentru minunata constructie cu iz frantzuzesc, ritmata si sugubeata :)
Daca nu are, sa importe de la chinezi...
Si pe la ei se simte criza?
Multumesc, draga Gina, pentru acest dar de dictie alternativa!

Cristian Lisandru spunea...

Eu sunt deja pe jos, am râs în hohote. Am reuşit să duc la capăt câteva, unele mi-au făcut zile negre, de aceea le-am şi copy-paste (sper că nu te superi)... Noroc că nu am de gând să trec la prezentare de ştiri.

pescarusul argintiu spunea...

Cristi, inseamna ca ai avut mari sanse sa adormi cu zambetul pe buze :)
Regele Paragarafaramus este onorat de stradaniile tale temerare si te ridica la rangul de "Cavaler al cuvintelor insurubate" :))
Din partea mea nu poate fi vorba de suparare, ci de bucurie ca ti-au placut si le-ai luat cu tine.
Daca prezentarea de stiri sonora nu te tenteaza, poate ca totusi un gand fugar te-a indemnat sa cochetezi involuntar cu actoria ;)
Mult succes la urmatorul seminar programat in curand!

Bibliotecaru spunea...

Dar acum cine îmi deznoadă limba?

www.jamescrissilv.ro spunea...

Pai nu m-am descurcat dar m-am amuzat..
O zi minunata iti doresc

Paul spunea...

Este clar abia acum pentru mine de ce nu reuseam la 4 dimineata sa deslusesc imbarligatura de cuvinte:))

pescarusul argintiu spunea...

Bibliotecaru, inainte sa chemam in ajutor echipa rapida de la SMURD, incearca sa mai treci o data prin secventa de exercitii pentru dictie si vei vedea ca se rezolva.
Stii cum se spune, "cui pe cui se scoate" :)
Sper ca nu ai de desfacut un nod marinaresc...

pescarusul argintiu spunea...

James, daca totul ar fi mers struna, probabil ca ai fi ales sa practici actoria si ai fi trecut de acest examen de dictie vara sa clipesti :)
Tocmai acest efect am vrut sa-l obtin, amuzamentul si buna dispozitie ale musafirilor, stimulate de opintelile inerente.
O zi cu ritmuri si rime potrivite!

pescarusul argintiu spunea...

Paul, oricat de exigent ar fi cineva, nu cred ca ar putea avea pretentii de indeplinire fericita a unui astfel de exercitiu de catre semenii sai, la ora 4 dimineata :)
E ca si cum ti s-ar pune brusc in ochi o lumina puternica...
Inteleg ca reluand incercarea de a parcurge labiritul frazeologic, nu au mai fost dificultati? ;)

Manole spunea...

m-am oprit la prima...mi-au luat-o ochii intr-o parte... :))))
citind acum comentariile...sunt in trend! :))))

pescarusul argintiu spunea...

Manole draga, deci ti-a fost fatala "caricaturizarea caricaturilor de catre caricaturist" :)
Lasa, ca ochii vor primi o binemeritata portie de verde crud, servita in gradina de acasa si vor reinvata sa priveasca drept, fara ocolisuri ;)
Iti garantez ca esti si in trend, esti si pe val, numai buna sa faci surffing printre cuvinte!

denisia spunea...

Chiar am încercat...m-am rătăcit pe uneori, dar în rest sunt ok......

pescarusul argintiu spunea...

Denisia, iti multumesc mult pentru vizita si pentru stradanie :)
Ma bucur ca ai dat curs invitatiei mele la putina destindere, participand activ si voluntar.
Te mai astept sa mai treci.
Sa ne citim cu bine!

starsgates spunea...

La sfârşit arătam mai ceva ca pisoiul din imagine.
Ufff!:)

loristiuj spunea...

super tare... asta o să fac cu elevii mei vineri înainte de vacanţă... exerciţii de dicţie :-)

mulţumim pescăruş! :-)

Anonim spunea...

Mie mi s-a impleticip limba chiar daca am citit in gand.ce poate fi mai caraghios decat asta?
Stiam doar de "sase sasi in sase saci".Asta o pot spune bine,am repetat-o mult in copilarie. :)
Noapte buna!Plec vesela de la tine.

Cristian spunea...

Nu m-am asteptat la un astfel de articol.Wonderful!Esti tare...:) Sincer să fiu, nu prea fac fata exercitiilor de dictie .Tu ai reusit? Hugs from me...:)

Anonim spunea...

Hai sa aduc si eu o contributie in ton... caci m-am distrat la articolul tau.

Doar ca eu am un exercitiu in engleza(asa mai pentru incepatori)

Traduceti in engleza:

Trei vrajitoare privesc trei ceasuri Swatch. Care vrajitoare priveste care ceas Swatch?


Si acum, engleza (rog a se citi cu voce tare):

Three witches watch three Swatch watches. Which witch watches which Swatch watch?

... si-acum cititi repede... mai repede...
nu uitati tineti urechile pâlnie, sa va auziti...

pescarusul argintiu spunea...

Starsgates, sunt convinsa ca erai mult mai adorabila decat pisoiul smotocit din fotografie, tu erai invaluita in straluciri stelare :)
Oricum, meriti un premiu special pentru perseverenta!
Apreciez ca le-ai venit de hac pana la urma acestor provocari lingvistice.
O zi cat mai melodioasa!

pescarusul argintiu spunea...

Lori, super tare idee aplicativa ai avut cu acest tip de exercitiu, ce imbina si descopera aptitudini si inclinatii nestiute :)
Copiii vor fi cu siguranta, deosebit de incantati, vor intra zambind in vacanta!
Va urma nu peste mult timp, inca un episod din incursiunea plina de provocari in lumea aparte a dictiei si pronuntiei corecte, asa ca te mai astept cu drag!

pescarusul argintiu spunea...

Gabi draga, sunt tare mandra ca te-am facut sa zambesti si ca ti-am oferit un moment vesel, de destindere prin poznasele alaturari de vorbe.
Cea cu "sase sasi in sase saci" e clasica si deja celebra. Restul sunt provocari la rabdare si dibacie in fluenta vorbirii.
Sa ai o zi frumoasa si voioasa, asa cum ti-o doresti!

pescarusul argintiu spunea...

Cristian, atunci inseamna ca te-am luat sigur pe nepregatite! :)
E nevoie de ceva timp pentru incalzirea corzilor vocale, ca izbanda sa fie mai mare.
Dupa ce am depasit faza initiala de amuzament, au urmat si pentru mine clipe de cazne ;)
Dar au meritat, m-au binedispus instantaneu.
O zi cat mai agreabila si cu surprize placute!
Hugs from me, too!

pescarusul argintiu spunea...

Draga Manon, minunata surpriza si extrem de binevenita, iti multumesc mult! :)
Deja tu ne inviti sa facem un pas inainte, in labirintul vocabularului limbii engleze si pe taramul primitor al dictiei sale!
Stiam destul de vag acest exercitiu si ma bucur ca l-ai asternut aici, ca un ornament lingvistic de mare pret!
O zi plina de zambete si bucurii!

CELLA spunea...

:)))
M-AM NENOROCIT !
aia cu multe ş-uri este cea mai tare(pentru limba mea)
ştiu şi eu ...
florica fata fostului funţionar fănel face fasole frecată fără foc findcă focul face fum :)))
p-aia cu flutur pe punte flutur sub punte o zice careva ? repede, repede :))))
ce bine-i să rîzi
merci, mai vreau ...
preferata mea-i : s-a suit capra pe-o piatră şi s-a spart în patru de s-ar sparge capul caprei ca si piatra-n patru :)))

pescarusul argintiu spunea...

Cella draga, multumim pentru toate arabescurile daruite si care ne indeamna sa ne pastram gimnastica limbii extrem de elastica! :)
Sunt tare incantata ca ai raspuns si tu acestei provocari cu mult entuziasm.
Exercitiul dificil la care te referi mi-a scos si mie peri albi, recunosc ;)
Oferta de combinatii nastrusnice va continua, asa cum am promis, e important ca am depasit faza initiala de "incalzire".
Tine aproape si vei primi o portie consistenta, cu dedicatie! :))

codeus spunea...

Buna pescarusule.am o rugamine precizez ca am fost indrumat de sibilla la tine.vreau sa am si eu posibilitatea sa vad cine imi intra de unde pe blog la mine.m areusit cu chiu cu vai sa-mi instalez google analytic da mi se pare greoi si cred ca e prea complicat.as vrea ceva simplu adica sa dau clic si sa vad cine a intrat si de unde cam atat.precizez ca si analyticul l-am instalat pe orbeicaite ca nu stiu engleza,numa cat o uitat englezi.daca poti sa ma ajuti in vreun fel.

pescarusul argintiu spunea...

Buna dimineata Codeus si bine ai venit!
Am vazut ca ti-ai creat blogul pe platforma "blogspot.com" si o solutie posibila ar fi sa-ti poti activa un tablou cu provenienta vizitatorilor gen "Live Traffic Feed".
Ma voi consulta si eu cu alte pareri pentru solutia tehnica cea mai nimerita pe care ai putea s-o alegi.
In masura in care voi obtine o solutie, iti voi da de stire.
O zi cat mai reusita si fara stres!