sâmbătă, 11 aprilie 2009

De sarbatoarea Floriilor, in dar, Pasarea Paradisului!


"Îmi cânt acum bucuria din vremea liliacului,
(întorcându-mă în amintire).
Pentru slava Naturii, tu, limbă, voi buze,
alegeţi-mi suvenirurile din cea mai
îndepărtată vară,
Adunaţi semnele de bun venit (aşa cum copiii
adună pietricele şi scoici şi le înşiră pe un
fir),
Puneţi-le în aprilie, în mai; viaţa orăcăie în heleşteie,
aerul e transparent,
Albine, fluturi, vrabia cu ciripitul ei simplu,
Albastra, săgetătoarea rândunică; nu uitaţi
eretele fluturându-şi aripile aurite;
Lumina irizată, fumul care urcă, aburii,
Luciul apelor cu peşti în el şi cu azurul cerului
deasupra.
Totul e vesel şi strălucitor: izvoarele curgând,
Pădurile de arţari, crestarea în februarie a arborilor,
pregătirea zahărului din seva lor;
Sturzul sărind de colo, colo, cu ochiul lui luminos,
cu pieptul arămiu,
Cu limpedele lui cântec muzical de la răsăritul
soarelui şi apoi din amurg,
Zburând iute printre merii din livadă unde face
cuib;
Zăpada topită din martie, salcia arătându-şi
mugurii verzi-gălbui…
Primăvara a sosit! Vara e aproape! Şi ce e în ea
şi din ea?

O, dacă aş putea să zbor ca pasărea,
Ori să evadez, să navighez asemeni unei corăbii,
Să plutesc cu tine, o, suflete, peste tot, prin
toate ca o navă pe mare!
Adunând semne, cele ce au fost la început,
cerul albastru, iarba, picăturile din roua
dimineţii,
Parfumul de liliac, boschetele cu întunecatele
lor frunze crestate ca nişte inimioare,
Toporaşii, micile, delicatele, palidele flori
numite Nevinovatele,
Exemple nu numai pentru ele însele, ci şi
pentru atmosferă.
Înfrumuseţând boschetul care îmi place,
Şi cântând cu păsările
Un cântec de bucurie din vremea liliacului,
mă întorc
în amintire."


(Walt Whitman - "Cantec murmurat pentru vremea liliacului")

24 de comentarii:

Ioan spunea...

Mulţumim mult. La mulţi ani tuturor florilor de la noi!

INCERTITUDINI spunea...

Minunat poem ai ales pentru Florile de maine!

Pescarusii vad si simt atata frumusete!

Cristian Lisandru spunea...

Ce încântare...

floris spunea...

De la inaltimea zborului tau mereu vezi pana in adancul sufletelor.

Anonim spunea...

Pescarusule drag,poezia asta e asa de minunata...simti primavara in sange,vezi natura trezita la viata,simti mirosul florilor si auzi ciripitul pasarilor.
Multumesc mult.
De Florii le urez tuturor cu nume de floare,La multi ani!
Pescarusule,o duminica minunata!
http://imagecache.allposters.com/images/pic/STFPOD/272875~Spring-Flowers-in-Hanging-Vase-on-Flowering-Cherry-Tree-Posters.jpg

pescarusul argintiu spunea...

Ioan, ma bucur ca ai raspuns invitatiei de a admira florile primaverii printre vartejurile de culori vii ale Pasarii Paradisului, luand o clipa loc langa versul murmurat de Walt Whitman! :)
LA MULTI ANI tuturor celor ce poarta cu onoare si gingasie nume de flori!
O Duminica binecuvantata de sarbatoare!

pescarusul argintiu spunea...

Gina draga, mereu ma rasfeti cu vorbe frumoase! :)
Imi place mult poezia lui Walt Withman. Tin minte ca in anii studentiei am mers la un spectacol al Teatrului Bulandra, unde regretatul mare artist Florian Pittis a sustinut un regal de muzica si poezie, pe versurile lui Withman, intitulat "Cantec despre mine insumi".
A fost extraordinar impactul asupra tinerilor care eram atunci, am plecat electrizati!
O cascada de flori sa se reverse asupra ta, intr-o simfonie de culori si miresme!

pescarusul argintiu spunea...

Cristi, simt nevoia sa inalt un gand de multumire si de recunostinta bunatatii divine, care face posibil acest schimb de incantari pe care ni le adresam, de ceva timp, unii altora, prieteni de suflet din virtual!
Lumile nostre interioare devin mai permeabile, mai bogate si mai luminoase.
O sarbatoare a Floriilor cu mult zambet si culoare, mangaiata bland de soare!

pescarusul argintiu spunea...

Draga Floris, stiu si eu daca am vederea atat de agera pe cat consideri tu, cu multa delicatete? :)
Ma straduiesc sa fiu in acord cu vibratiile inalte ale emotiilor luminoase pe care le traim.
Daca poposind aici, te-ai simtit confortabil si ai rezonat cu metaforele presarate pe covorul primaverii, mi-ai facut o mare bucurie.
LA MULTI ANI luminosi si plini de armonie sufleteasca, de ziua numelui!

pescarusul argintiu spunea...

Gabi draga, versurile lui Walt Whitman au un miez de lumina si de profunzime, pe care un suflet sensibil si curat cum este al tau, nu le putea trece cu vederea.
Poetul ne face sa simtim totul viu si foarte aproape, ai mare dreptate!
Iti multumesc si eu pentru minunatul dar, ghirlandele albe si albastrii de flori sunt superbe!
LA MULTI ANI tuturor sarbatoritilor cu nume vegetal sau floral!
O Duminica binecuvantata, alaturi de familie!

Anonim spunea...

Pescarusule argintiu, pt ca te asemeni zorilor, precum sunt cele cand am citit si recitit poemul, imi permit sa il parafrazez pe Whitman:
majur ca imi vine sa cred ca nu exista decat Poezia Pamantului'
Buna Dimineata!

pescarusul argintiu spunea...

Ana Maria, buna dimineata! :)
Frumoasa si duioasa zicere!
Nu stiam aceasta metafora exprimata de Whitman, dar e superba.
Cu totii ne tragem sevele din "Poezia Pamantului", nimic mai adevarat!
Iti multumesc mult pentru ganduri si-ti doresc ca soarele bland al Floriilor sa te invaluie prietenos!

Anonim spunea...

UPS azi sarbatoresc si eu - aproape ca uitai - ultimul meu nume e "lãcrãmiara". Atita-mi sunt de dragi aceste flori aparent fragile. Acum e timpul lor.

Frumos poem. Moved my soul.
:-)
Florii frumoase tuturor!

pescarusul argintiu spunea...

Manon draga, atunci din suflet iti urez LA MULTI ANI, alaturi de un buchetel suav de lacramioare!
Frumos nume porti, mi-ai amintit de un poem care m-a induiosat cu un timp in urma, "Legenda Lacramioarei".
Bucura-te intens de aceasta zi de sarbatoare binecuvantata, e un dar dumnezeiesc!

Paul spunea...

Sarabatori pe masura frumusetii sufleului vostru!

pescarusul argintiu spunea...

Urarile tale au ajuns deja la destinatie, Paul!
Toti sarbatoritii zilei de astazi si-au imbogatit darurile sufletului prin gandul tau curat.
Sarbatori fericite si incarcate de lumina credintei sa-ti scalde inima!

Bibliotecaru spunea...

Floare culinară

şi clip haios în ton cu muzica

www.jamescrissilv.ro spunea...

La Multi Ani tuturor celor care se sarbatoresc astazi.
O seara minunata iti doresc

pescarusul argintiu spunea...

Bibliotecaru, iti multumesc mult pentru aceste inedite daruri, pe care la prima vedere le-am privit total confuza...
Dupa indiciile furnizate, totul este mai clar.
Ce-as mai gusta un desert cu aroma de vanilie! :)

pescarusul argintiu spunea...

James, sa infloreasca fetzele sarbatoritilor de zambete, in ziua sfanta a Floriilor!
O seara cu o atmosfera speciala si tie!

greenfield spunea...

Buna dimineata Pescarus, maestru al condeiului:)
M-a lepsuit Mesterul cu noaptea-n cap pe WordPress si eu pe tine.Ping-back-ul nu vine pana aici:P
O zi frumoasa!

elite spunea...

Printre prietenii mei,tu esti o floare,o floare cu un bobocel micut si dragut!

pescarusul argintiu spunea...

Buna dimineata spre miez de zi, draga Greenfield! :)
Am alergat degraba la Mester sa vad despre ce e vorba, apoi la tine si am inteles provocarea ;)
Ma voi stradui sa-i fac fata cu brio.
Deja ma incearca remuscarile, candva Mesterul mi-a mai adresat o leapsa melodica, dar am tot amanat-o pana am uitat complet de ea :(
Imi fac "mea culpa" si promit sa duc pana la capat "tema de casa".
O zi splendida si linistita, la inceputul Saptamanii Mari!

pescarusul argintiu spunea...

Elite draga, ce contur frumos mi-ai trasat, in acord cu fiorul primaverii!
Iti multumesc mult si ma bucura sa fiu o floare (daca se poate, de frezie alba) la reverul bluzei tale norocoase :)
Cred ca stiu si cine este bobocelul "micut si dragut" ;)
Sa ai grija de tine si sa te insanatosesti grabnic!
O zi plina de soare si zambete prietenoase!