luni, 19 mai 2008

Aripi de cantec la Eurovison Song Contest 2008 - pregatite de start !



Finala Eurovision 2008 se va desfasura la Belgrad pe data de 24 Mai 2008.
De aceasta data se vor desfasura 2 semifinale (prima pe 20 Mai si a doua pe 22 Mai) si nu doar una ca pana acum. Tarile calificate direct in finala sunt doar sponsorii concursului (Marea Britanie, Franta, Germania, Spania) si tara gazda, Serbia, castigatoarea Eurovision 2007. Restul tarilor vor trece prin semifinale...

Asa cum deja se stie, pe noi ne reprezinta NICO si VLAD MIRITA cu piesa "Pe-o margine de lume".

"Vino pe-o margine de lume
Ca pe o banca goală să stăm
Cerul sub el mi s-ar întinde
Şi nici nu vom şti dacă visăm

Astăzi mai mult ca niciodată
Gândul meu te cheama vino

O noapte întreagă şi-o zi
Cu tine alături de-aş fi
Aş crede că lumea-i a mea
Şi numai ţie lumea ţi-o voi da

Vieni (vieni) e stringimi la mano
Io vengo da lontano, da lontano per te (per te)
Oh, guarda (guarda) il mondo che ho sognato (ho sognato)
Presente e il pasato con te

Astăzi mai mult ca niciodată – mai mult ca niciodată
Gândul meu te cheamă vino

O noapte întreagă şi-o zi – ti ofro mio cuore lo sai
Cu tine alături de-aş fi – sono inammorata piu che mai
Aş crede că lumea-i a mea – ti voglio tanto bene
Şi numai ţie lumea ţi-o voi da

La vida intera con te
Il sogno più belo chi so – sono inammorata piu che mai
Il nostro camino vedrà – ti voglio tanto bene
La luce di una amore senza età
La luce di una amore senza età
Senza età

Îmi spui că vei rămâne doar a mea"

Prima semifinala:
Montenegro, Finlanda, Grecia, Irelanda, Israel, Polonia, Bosnia & Herzegovina, Estonia, Olanda, Romania, Moldova, San Marino, Slovenia, Norvegia, Belgia, Andora, Armenia, Azerbaijan si Rusia.

A doua semifinala:
Croatia, Denmarca, Bulgaria, Portugalia, Ucraina, Elvetia, FYR Macedonia, Islanda, Cipru, Letonia, Belarus, Ungaria, Albania, Suedia, Turcia, Lituania, Georgia, Republica Ceha si Malta.

Imediat dupa incheierea concursului national EUROVISION din acest an, Dan Manoliu a declarat ca Eurovision Romania se va desfasura dupa alte reguli de acum inainte.

Incepand cu viitoarea editie a competitiei nu va mai exista o preselectie, ci va fi ales un interpret, caruia i se vor compune mai multe piese, iar publicul va vota melodia preferata.

Asul din maneca la aceasta noua editie a EUROVISION-ului se pare ca este reprezentantul Rusiei, aflat printre primii favoriti in sondaje.

Am preluat acest interviu pe care artistul l-a acordat in Romania si care a fost publicat de "Evenimentul zilei" din 25 Aprilie 2008 si care reflecta aspiratiile lui prezente.


Dima Bilan, reprezentantul Rusiei, mizează în concurs pe Evgheni Pluşenko şi Edvin Marton, dar spune că muzica este atuul său.

Aflat pentru prima oară în România, Dima Bilan, artistul care va reprezenta Rusia la Eurovision, a evoluat aseară în show-ul susţinut la Bucureşti de Evgheni Pluşenko şi de violonistul Edvin Marton, pe care, de altfel, îi va avea alături pe scenă şi la Belgrad.

Rusul, care a ocupat locul al doilea la Eurovision în 2006, şi care lucrează la o lansare pe piaţa din SUA, cu Timbaland, Nelly Furtado şi alte nume grele ale muzicii, spune că acest concurs este ceva sacru în ţara sa natală, iar competiţia, şi nu faima obţinută în urma ei, îl interesează cel mai mult.

Desemnat cel mai popular artist rus de către revista „Forbes“, Dima Bilan susţine că nu îl interesează ceilalţi concurenţi şi nu ştie piesa României, ţară cu care se va lupta în prima semifinală.

EVZ: A doua oară la Eurovision... De ce e atât de important pentru tine acest concurs?
Dima Bilan: În Rusia, Eurovisionul e ceva sacru, e singura competiţie considerată importantă, la nivel mondial chiar. E Olimpiada muzicii. Iar mie îmi plac competiţiile.

Concurezi ca să te afirmi pe scena muzicală? Crezi că Eurovisionul mai poate crea staruri ca ABBA?
Lucrurile s-au schimbat şi sunt multe feluri în care un artist poate deveni celebru. După cum spuneam, pentru mine contează în primul rând competiţia. În ceea ce priveşte cariera mea, eu lucrez deja cu producători importanţi din SUA, Timbaland şi echipa sa, am făcut un duet cu Nelly Furtado şi voi lansa anul acesta un album în America. SUA, deşi e ţara în care visele devin realitate, este totuşi ciudată, iar sufletul meu rămâne tot în Europa.

Eşti considerat marele favorit anul acesta.
Am văzut şi eu pe internet. (râde) E grozav să fii favorit cu o lună înainte de concurs, ai din start un avantaj. Pe de altă parte, e şi o mare responsabilitate, trebuie să le dovedeşti oamenilor că eşti atât de bun pe cât te consideră ei.

Alături de tine, pe scenă, vor fi Evgheni Pluşenko şi Edvin Marton. Crezi că prezenţa a două celebrităţi te va ajuta să aduni mai multe voturi?
Eu, Evgheni şi Marton colaborăm de multă vreme. Faptul că ei apar în videoclipul piesei mele, „Believe“, şi faptul că vor fi cu mine pe scenă la Eurovision nu a fost premeditat. Nu m-am gândit să aduc două celebrităţi ca să iau mai multe voturi, pur şi simplu a fost o idee care ne-a venit după ce am câştigat selecţia din Rusia. Însă Evgheni are fanii lui, la fel şi Edvin şi este posibil ca acei oameni să voteze.

De ce concurenţi te temi? Ce crezi despre Nico şi Vlad Miriţă?
Vorbeam cu o prietenă de-a mea, campioana olimpică la gimnastică Svetlana Horkina, şi am ajuns la concluzia că nu ne interesează concurenţa, ci ne interesează ceea ce facem noi. Nu îi ascult înainte, nu vreau să ştiu ce piese sau ce show-uri au, ci mă concentrez la ceea ce trebuie să fac eu. Cât despre Nico şi Vlad, dacă vrei mă uit la videoclip după ce terminăm interviul şi îţi spun după aceea. (râde)

Povestea clipului tău este inspirată din filmul „The Secret“, iar secretul ar fi că trebuie să-ţi doreşti ceva din tot sufletul ca să devină realitate. Care e secretul ce te va ajuta să învingi?

Mie nu-mi place să ţin discursuri, să le spun oamenilor cât de bun sunt şi ce piesă minunată am. Secretul meu este muzica mea, pe care o voi lăsa să „vorbească“.


HAI ROMANIA ! NICO si VLAD, suntem alaturi de voi ! Ne mai despart doar o noapte intreaga si-o zi, pana cand valorile adevarate se vor cerni...

13 comentarii:

Jamilla spunea...

@offtopic: pescarusule, am ales sa nu fac o descriere a marocului, deoarece am dat dinainte pe gogu si am avzut ca si alte blogurei au postate descrieri si din astea...prefer sa nu intru si eu. Am ales alta abordare, cu sufletul ;-) te asteapta un belly dance la mine in blog ;-)))

pescarusul argintiu spunea...

Draga Jamilla, voi zbura asupra abordarii tale de suflet si-ti voi lasa un fulg din aripa mea, in semn de calda prietenie ;)

Draga Victor, bine ai venit ! :)
Cred ca intuiesc si de ce zambetul ti-a inflorit pe chip ;)
Ma bucura expresia seninatatii tale... si-ti doresc ca ea sa nu te paraseasca nicicand !

Anonim spunea...

Pescarusule Argitiu, inspirat ai fost, pentru mine cu aceste detalii, ca eu si uitasem...ca mai exista Eurovisionul! Satula de toate scandalurile si mismasurile din muzica romaneasca, am uitat pur si simplu de el! :)

pescarusul argintiu spunea...

Draga Mestere Manole, ma bucur sincer ca am fost pentru tine "o pastila miraculoasa de memorie" :)
Detaliile trasate nu au vrut decat sa picure in mintea si sufletul nostru, atat de captate de magnetismul iuresului cotidian, un discret "reminder" cu privire la acest eveniment muzical european de traditie, care a lansat pe orbita celebritatii atatea talente de-a lungul anilor...
Fie ca de aceasta data sa castige cel mai bun dintre cei buni, caci stim bine ca nu de fiecare data s-a intamplat asa !

Anonim spunea...

Frumoasa prezentare prietena draga :)
Sufletul tau, iata picura lumina si hodina fiecarui suflet zabuciumat in cale...multumiri si recunostinta, din partea noastra a tuturor :)
pretuire,
Sibilla

Jamilla spunea...

Draga pescarusule, uite aici, daca tot ne place spectacolul kings on ice ;-) http://www.youtube.com/watch?v=_FOrDs_tXVo (intuiesc eu ac iti place si tie evgheni...)..multumesc pentru zborul tau, am primit fulgul! ;-) aceeasi!

Anonim spunea...

Voi sustine pe ai nostrii si, mai sustin si Srbjia, ca-s tot ai mei...
Ascultam acum o melodie " Lane moje " ,caprioara mea, si, dorul m-a adus iata, la colega de clasa, pescarusul meu bland...sed nitel pe aripile tale...pur si simplu, sed si...tac...multumesc sestro moje, hvala lepo :)
Sibilla

pescarusul argintiu spunea...

Sezi bland, draga mea, in cuibul meu susurand de melodia sufletului inaripat :)
Lasa-ma sa te plimb pe aripile mele argintii prin sclipiri de muze si de dor ;)
Ma bucur mult ca sustii stradaniile romanasilor nostri la Belgrad, dar si pe ale sarbilor tai dragi, de care te simti indisolubil legata...
Esti o faptura minunata, un dar atins de divin printre oameni :)
Fii binecuvantata, draga Nico !

Anonim spunea...

Daca nu ascultam la tine, habar nu as fi avut. Frumoasa melodie, intr-adevar. Go! Go! Nicoooo :)

Anonim spunea...

na acu... mi-am adus aminte de o melodie de suflet " Niko kao ja, Niko kao ti..."
si musai, musai sa-l sarbatorim pe colegul nostru de clasa si prietenul de suflet Victor Babiciu, sa nu ne mascareasca tati borgo:)
veniti si pe la mine, sa-i uram impreuna : Ziveli !
zdravo pescarusule drag , senin pe cerul sufletului tau minunat,
Sibilla

Anonim spunea...

Pescarusule, asa sa fie! sa castige cel mai bun! :)

Anonim spunea...

subscriu!! desi nu stiu ce e aia "ziveli!" ;-0)))))

pescarusul argintiu spunea...

@Jamilla, sigur ca-mi place mult spectacolul "Kings of ice", ca altfel nu i-as fi facut prezentare pe blogul meu (prin luna Aprilie), dar voi accesa linkul sugerat ;)
Si-ti multumesc, dragalaso.
Ma bucur ca te-ai alaturat urarilor de felicitare pentru Victor :)

@Oana, ascultand melodia de mai multe ori, am constatat ca imi place tot mai mult, ca-i descopar noi si delicate virtuti :)
Ce-as mai vrea sa fug si eu undeva departe si tot mai sus, "pe-o margine de lume", de unde sa pot privi muntii nostri si marea cea mare...

@Sibilla, alias Sfinxul, alias Nico :)
M-am grabit cu maxim de noduri la viteza (daca ar fi sa ma exprim marinareste) si-am lasat un ravas aniversar in salonul de oaspeti al caminului tau pentru prietenul nostru Victor, cu Ziveli hotarat si repetitiv, ca intr-o mare si aleasa zi de sarbatoare.
Esti formidabila prin viteza de reactie a trairilor tale, turbo-tsunami ce esti ! :)
Te voi ruga sa ma-nveti cuvinte sarbesti, sa pot si eu sa te intampin cu accente dragi tie ;)

@Draga Mestere, ma tem sa nu fie o pura naivitate din partea noastra speranta de a invinge valoarea artistica... in ultimul timp la Eurovision altele au fost criteriile de selectie... simpatiile fata de vecini sau ratiunile politice sau eventual atractiile turistice.
Dar haide sa fim optimiste si entuziaste, asa cum este neastamparatul nostru Sfinx !