marți, 3 februarie 2009

Sfera RUBIK - o noua provocare de vacanta!

Profesorul Erno Rubik, inventatorul celebrului Cub Rubik, va scoate pe piata anul acesta un nou joc despre care spune ca va deveni "un nou best-seller". Rubik 360 isi propune sa repete succesul vechiului Cub, care in urma cu 30 de ani a devenit peste noapte o senzatie si este si acum una dintre cele mai bine vandute jucarii.

Inventatorul din Ungaria, oarecum retras fata de presa, in ultimii 10 ani neacordand nici un interviu, a declarat ca, dupa parerea sa, "360 este unul dintre cele mai inovative puzzleuri pe care le-am dezvoltat de la Cub incoace, adoptand elemente ale designului original si provocandu-l pe cel care vrea sa il rezolve sa foloseasca dexteritate si logica".

Puzzle-ul, dezvaluit publicatiei "Sunday Telegraph" inainte de a fi prezentat publicului larg la un targ de jucarii din Germania, ce va avea loc pe 5 Februarie, pune la incercare utilizatorii sa faca fata aceleiasi provocari frustrante.
Scopul acestui nou puzzle este de a potrivi pe peretele exterior 6 bile aflate in interiorul a 3 sfere transparente, cele din interior avand orificii prin care bilele pot iesi.

Utilizatorii trebuie astfel sa treaca bilele colorate dintr-o sfera interioara in lacasurile potrivite dintr-o sfera exterioara, agitandu-le astfel incit sa treaca prin sfera mijlocie ce are numai doua gauri. Noul joc deja a starnit rumoare printre fanii vechiului Cub Rubik, inclusiv co-fondatorul olandez al Asociatiei Mondiale a Cubului.

Cubul Rubik a cunoscut un succes instant atunci cand a trecut granitele Ungariei in 1980, devenind cea mai rapid vanduta jucarie si un accesoriu obligatoriu atat in gradinite si scoli, cat si acasa. Pina in prezent, au fost vandute mai mult de 350 milioane de exemplare pe intreg globul si desi inventatorul sau a lansat de-a lungul timpului alte jocuri si jucarii, niciunul nu a reusit sa egaleze succesul Cubului Rubik.

Cubul lui Rubik, lansat in 1974 in Ungaria isi are acum locul in expozitia permanenta a Muzeului de Arta Moderna din New York si a intrat in Dictionarul Englez Oxford dupa 2 ani.

Informatii interesante despre cub:
- Are 43,252,003,274,489,856,000 combinatii posibile si o singura solutie;
- In lume au fost vandute peste 350 de milioane de cuburi "oficiale";
- Recordul mondial de rezolvare rapida ii apartine olandezui Eric Akkersdijk, care a gasit solutia in 7,08 secunde.


Credeti ca este binevenita aceasta noua inventie-jucarie a lui RUBIK? Eu una cred ca da, absolut fara rezerve, doar ca vom avea nevoie de multa rabdare si iscusinta, de dorinta fierbinte a rezolvarii si de bucuria de a ne juca!

Un copil de 6 ani rezolva Cubul Rubik in 37 de secunde!

12 comentarii:

Bibliotecaru spunea...

Sper să nu mă reapuce febra rubik.

pescarusul argintiu spunea...

Ai dreptate, cand eram prin liceu, neavand prea multe mijloace de divertisment, "febra Rubik" cum spui tu, i-a cuprins pe multi colegi de generatie.
Eu am reusit sa scap neatinsa :)
Poate ca intre timp ti-ai produs doza proprie de anticorpi ;)

starsgates spunea...

Sigur e un fenomen.:)
Priveşte şi aici http://www.youtube.com/watch?v=Z9Jq15NqNuQ&NR=1

pescarusul argintiu spunea...

Starsgates, la asemenea demonstratie in direct am ramas cu gura cascata! :)
Copilasul acela este un mic geniu, in caz ca nu dorim sa-l asemanam cu un robotel miraculos super rapid ;)
Multumesc mult pentru link, am adaugat clipul sugerat de tine in finalul acestui articol.
Da, hotarat lucru, un fenomen de masa a ajuns pasiunea pentru cubul Rubik!

starsgates spunea...

Stai să vezi pescăruşule una şi mai şi....
http://www.youtube.com/watch?v=tSqUcrFJ498
scade varsta pasionatilor.:))

pescarusul argintiu spunea...

Asa este, Starsgates, incredibil! :)
La numai 3 ani, cata dexteritate, cata precizie, fara nici cea mai mica ezitare!!!
Asiaticii se pare ca au ceva special in gene ;)
Multumesc din nou pentru directionare :)

greenfield spunea...

Imi amintesc cand aduceam de prin tari straine cuburile buclucase. Eu, personal nu prea aveam rabdare cu ele, dar ceilalti, da...

pescarusul argintiu spunea...

Greenfield draga, imi amintesc si eu cat de mult m-am bucurat cand tata mi-a adus din strainatate pe la mijlocul anilor '80 un astfel de cub! :)
Eram tare mandra ca aveam un exemplar original...
Numai ca probabil am fost ocolita de microbul jocului, ca si tine ;)
Dar sa nu uitam sa mai fim, din cand, copii!

Paul spunea...

Este cumva rotund,eu cel putin asa-l vad:)

pescarusul argintiu spunea...

Ai ghicit, Paul, de aceasta data cubul a primit provocarile sferei :)

Radu spunea...

Salut.

Sper sa imi iau macar si eu creditul pentru pozele folosite :D

va invit pe site-ul romaniei de speedcubing:

www.speedcubing.ro

Mersi :)

pescarusul argintiu spunea...

Salut, Radu si bine ai venit!
Tin minte ca la momentul acestei postari netul era destul de sarac in fotografii sugestive.
Am extras imaginile din diverse surse si n-am mai memorat locatiile.
Iti multumesc ca mi-ai pus la dispozitie link-ul pentru activitatea de speedcubing din Romania, procedurile de rezolvare si informatiile intalnite acolo sunt deosebit de utile si de interesante.
Munca mea in privinta blogului este exclusiv voluntara si libera de orice venituri, asadar apreciez directionarea eforturilor tale spre promovarea si popularizarea consecventa a acestui minunat sport al mintii.
O Duminica frumoasa!