duminică, 13 aprilie 2008

Curatenie de primavara pentru mai mult optimism si energie

Am extras din ultimul numar al revistei "Asul Verde" cateva idei simple dar valoroase, care ne pot ajuta sa ne imbunatatim calitatea vietii de zi cu zi.
Desi nu este exclus sa le stim din "teorie", nu strica sa le constientizam din cand in cand, pentru a le insera in "practica", atunci cand simtim nevoia sa aplicam strategii sigure, cu efecte garantate.
1. Cine isi reaminteste in permanenta succesele pe care le-a repurtat, isi duce mult mai repede si mai bine la bun sfarsit, noile angajamente.
2. Sentimentele de vinovatie ne taie elanul.
Daca n-aveti absolut nici un chef sa mergeti in vizita la o ruda, este O.K. Nu va duceti. E mult mai bine, decat s-o faceti ca "trebuie".
3. Cine renunta sa se compare in permanenta cu ceilalti, bazandu-se pe propriile sale calitati, economiseste energie interioara.
4. Puneti binele inainte. Va cheama seful la el in birou ? Nu e un motiv sa credeti ca va fi ceva rau.
5. Folositi timpul liber in interes strict personal. De pilda, ca sa umblati desculti in iarba, daca anotimpul va permite. Senzatia firelor apasate sub talpi e un exercitiu exceptional de inviorare, practicat de adeptii ayurveda, medicina ancestrala din India.

Iata o povestioara plina de miez, numita "Sensul vietii" primita pe net de la o prietena, care m-a emotionat profund prin tezaurul de intelepciune descoperit in randurile ei.
"Un profesor îşi termină cursul şi apoi rosti cuvintele obişnuite:
- Aveţi nelămuriri?
Un student zise:
- Domnule profesor, care este sensul vieţii?
Unul dintre cei din sală, care era pe punctul de a pleca, începu să râdă. Profesorul îl privi îndelung pe student, cercetând parcă dacă era o întrebare serioasă. Înţelese că da.
- Am să vă răspund.
Scoase din buzunarul de la pantaloni portofelul şi din el o oglinjoară rotundă, nu mai mare decât o monedă. Zise apoi:
- Eram copil pe timpul războiului. Într-o zi am găsit pe stradă o oglindă făcută ţăndări. Am păstrat ciobul cel mai mare. Acesta este. Am început să mă joc cu el şi am fost încântat să văd cum puteam cu ajutorul lui să îndrept reflexul luminii în cele mai întunecoase unghere, unde soarele nu ajunge niciodată: găuri adânci, crăpături, ascunzişuri. Am păstrat oglinjoara. Devenind bărbat, am înţeles că acesta nu era un simplu joc de copil, ci o prefigurare a ceea ce aş fi putut face în întreaga mea viaţă.
Eu însumi sunt o frântură dintr-o oglindă pe care încă nu am văzut-o întreagă. Prin ceea ce am însă pot aduce lumină, adevăr, înţelegere, cunoaştere, bunătate, bândeţe în ascunzătorile din inimile oamenilor şi să schimb ceva în unii. Poate că alţii vor face la fel dacă mă vor vedea pe mine. Cred că în acesta constă sensul vieţii."

Dupa ce fiecare dintre noi am reflectat si am inteles sensul propriei vieti si dupa ce ne-am incarcat cu energie si lumina pentru a merge mai departe, va trebui sa continuam sa actionam cu convingere, cu implicare si cu daruire sa ne desavarsim munca, in domeniul unde fiecare am ales sa profesam.
Cele 22 de legi imuabile ale Marketingului din cartea cu acelasi nume a lui Jack Trout ne ghideaza intr-o viziune moderna si realista pentru timpurile in care traim:

1. Legea liderului: Este mai bine să fii primul, decât sa fii mai bun.

2. Legea categoriei: Dacă nu poţi fi primul într-o categorie, creeză o nouă categorie în care să fii pe primul loc.

3. Legea minţii: Este mai bine să fii primul în mintea unui potenţial cumpărător, decât să fii primul pe piaţă.

4. Legea percepţiei: Marketingul nu este o bătălie a produselor în sine, ci a percepţiilor pe care consumatorii le au asupra produselor.

5. Legea focusului: Cel mai puternic concept în marketing spune că trebuie să deţii un cuvânt în mintea consumatorului potenţial.

6. Legea exclusivităţii: Două companii nu pot deţine acelaşi cuvânt în mintea cumpărătorului potenţial.

7. Legea clasamentului: Strategia pe care o foloseşti este determinată de locul pe care îl ocupi în clasament.

8. Legea dualităţii: În ultimă instanţă, fiecare piaţă se rezumă la concurenţa între primele două branduri din clasament.

9. Legea contrariilor: Dacă ţinteşti spre poziţia a doua a clasamentului, strategia ta este determinate de lider.

10. Legea diviziunii: În timp, orice categorie se împarte în două sau mai multe categorii mai mici.

11. Legea perspectivei: Efectele marketingului se simt în timp.

12. Legea extensiei de linie: Companiile manifestă o tendinţă categorică de a extinde linia unui brand.

13. Legea sacrificiului: Ca să obţii ceva, trebuie să renunţi la altceva.

14. Legea atributelor: Fiecărui atribut îi corespunde întotdeauna un atribut opus, care poate fi şi foarte eficient.

15. Legea sincerităţii: Dacă îţi recunoşti un defect, consumatorul potenţial îţi va atribui o calitate.

16. Legea soluţiei unice: Într-o situaţie dată, numai una dintre căile posibile este cea cu adevărat eficientă.

17. Legea imprevizibilului: Dacă nu cumva tu eşti acela care planifică strategiile concurenţei, nu ai de unde să ştii ce-ţi rezervă viitorul.

18. Legea succesului: Adesea, succesul provoacă vanitate, iar vanitatea duce la eşec.

19. Legea eşecului: Trebuie să iei mereu în calcul varianta eşecului şi să ştii să pierzi.

20. Legea publicităţii în exces: De cele mai multe ori, situaţia reală este exact opusă celei prezentate în presă.

21. Legea accelerării: Programele de succes nu sunt cele construite pe capricii de moment, ci acelea construite pe curentele pieţii.

22. Legea resurselor: Dacă nu beneficiază de o finanţare adecvată, o idee nu va reuşi să se impună pe piaţă.

Niciun comentariu: