vineri, 26 septembrie 2008

Extrase de viata printre insertii de suflet...


Am ales o salba de AFORISME semnate de Petre Andrei FLUERASU, un tanar jurnalist in curs de devenire, atins de pasiune si talent, exprimand cu intelepciune o gandire sanatoasa si argumentata, bazata in primul rand pe bun simt si perceperea corecta a realitatilor lumii in care traim.

1. Pentru ca, daca omul, acest “varf al lantului trofic”, “acest apogeu al dezvoltarii” nu va intelege ca prezenta materiei cenusii nu garanteaza supravietuirea si in nici un caz nu-i permite sa se comporte ca o specie atotdominatoare, care nu tine cont de nimic, decat de interesele personale si se va autodistruge.

2. Trebuie sa fii obiectiv in orice situatie, sa realizezi pericolul de a fi subiectiv si sa incerci sa-l eludezi. Pentru ca a fi obiectiv si calculat in orice situatie inseamna a fi inteligent.

3. Nu, nici un lucru nu poate fi perfect. Perfectiunea nu exista. Exista doar o stare de “aproape perfect”. Acel “aproape” trebuie sa se transforme in ”foarte aproape” si sa ajunga intr-un final la acel celebru “99,9 la suta”. Da “99,9 la suta” este perfectiunea, succesul deplin. Cel putin intr-o perceptie complexa.

4. Omul trebuie sa vada in tot, partea rea, de care trebuie sa se fereasca, dar mai ales trebuie sa vada aceea mica parte buna, acea parte de care se poate agata, aceea bucatica de fericire. Pentru ca binele si raul exista in toti si in toate, numai ca in proportii diferite.

5. Omul poate invata sa-si controleze emotiile si sa nu se lase coplesit de ele.

6. Un om multumit de sine este un om fericit si inteligenta consta tocmai in capacitatea omului de a fi fericit.

7. Invincibilitatea este: 60 % munca si calcul, 35 % imprejurare si 5 % inspiratie. Aceasta este dezvoltarea optima a individului.

8. Oamenii inteligenti trebuie sa invete sa fie si abili, sa se foloseasca de altii, iar pe cei care au ajuns in varf bazandu-se pe mijloace “neortodoxe” sa-i spulbere, sa nu arate mila. Pentru ca demn de mila este un adversar puternic. Un “uzurpator” nu merita decat distrugere!

9. Nimic nu poate sa fie perfect, dar se poate incerca limitarea imperfectiunilor. Greseala trebuie anticipata si evitata. Acesta este secretul existentei.

10. Fiecare dintre noi este responsabil de propria-i existenta. Cel mai bun ajutor ti-l poti oferi chiar tu, pentru ca tu te cunosti cel mai bine si tu esti cel care poti analiza situatia cel mai bine.


Sa ne acordam un ragaz pentru a ne apropia in varful picioarelor, cu imensa delicatete, de propriul nostru suflet si dorurile sale !

6 comentarii:

Anonim spunea...

Iti multumesc pentru ele. Mi-au mers la suflet. Este stilul care imi place. Si eu am 1001 de aforisme personale in cartea mea.
O zi minunata iti doresc

Anonim spunea...

Pescăruş drag,
multă înţelepciune găsim din nou în casa ta , dar ceea ce ne ţine legaţi de oaza de linişte e tocmai modul în care reuşeşti să ne inspiri, stimulezi, motivezi..
Am revenit, de-acum te voi citi mai des, îţi mulţumesc pentru înţelegere, pentru că mi-ai fost alături în toată această perioadă sis .
Un sfârşit de săptămână binecuvântat !
preţuire şi mult dor sis,
Sibilla
P.S. vin pe searî de la servici, să nu mă cauţi la dispăruţi ;) :)

pescarusul argintiu spunea...

James, am selectat un fragment de gand semnat de un tanar al zilelor noastre, pentru a reliefa ca mai exista mentalitati sanatoase si profunde printre exponentii tinerei generatii, deci nu e totul pierdut.
Ma bucur ca ti-a placut selectia mea.
Felicitari pentru cartea ta, a fost publicata ? As vrea neaparat niste detalii "tehnice", poate ajung si eu sa o rasfoiesc.
Un week-end cat mai frumos si mai odihnitor, alaturi de familia ta ! :)

pescarusul argintiu spunea...

Sfinxul meu drag, stiu ca ma simti exact, chiar daca nu reusesti mereu sa lasi ravase :)
Suntem mereu aproape si ne mereu interferam pe multiple planuri ;)
M-au coplesit aprecierile tale, sper sa reusesc de fiecare data sa-i stimulez si sa-i motivez pe oaspetii mei...
Te-am cautat si te-am gasit, surprinzator, chiar la cuib ;)
Sa ai week-end-ul rodnic si senin, langa sufletele pure ale copiilor din frumoasa ta gradina !

Cristian spunea...

Interesant ce spune tanarul jurnalist.Cu toate acestea, nu sunt de acord cu afirmatia nr.8:“Oamenii inteligenti trebuie sa invete sa fie si abili, sa se foloseasca de altii, iar pe cei care au ajuns in varf bazandu-se pe mijloace “neortodoxe” sa-i spulbere, sa nu arate mila. Pentru ca demn de mila este un adversar puternic. Un “uzurpator” nu merita decat distrugere!“ Cuvintele sunt contradictorii si interpretabile..Fraza nu poate ajuta niciun suflet..:)PA!:)

pescarusul argintiu spunea...

Cristian draga, mi-ai ridicat mingea la fileu si apreciez mult ca ai citit cu atentie fiecare reflectie a tanarului Fluerasu :)
Ai sa zambesti probabil, dar eu am citit de 4-5 ori maxima cu numarul 8 si am decis s-o las asa cum a fost creata, tocmai pentru a vedea ce reactii va produce ;)
Este neclar si contradictoriu continutul ei, ai perfecta dreptate !
Nici eu nu sunt de acord cu ea, in forma in care exista, dar daca adaugam cateva retusuri, vom scoate ceva valabil.
Cred ca de fapt cheia problemei este de fapt lipsa unui cuvant: "necinstit" alaturat expresiei "adversar puternic" si lucrurile incep sa se limpezeasca.
Un inceput de saptamana senin si plin de claritate si consistenta, la fel ca atitudinea ta de abordare ! Hugs for you ! :)