miercuri, 23 noiembrie 2011

Incursiune printre ramuri de blog...

A stat cuminte la rând şi a ajuns în prim planul atenţiei unui nou început de săptămână. Gina, dragă prietenă şi internaută pasionată mi-a plasat cu entuziasm şi delicateţe de dascăl la superlativ, o leapşă inedită despre lumea blogosferei şi rostul blogului, acest tânăr şi voinic mugur al comunicării virtuale. Să vedem care sunt punctele de interes ale ţesăturii interogative:


1. Ce vârstă are cel mai vechi blog pe care îl cunoașteți?
Nu mult peste 4 ani, dar foarte activ şi complex ca domenii de abordare.

2. Care este primul blog pe care l-ați descoperit, de îndată ce ați intrat în virtual?
Blogul ce aparţine unei minţi scormonitoare şi analitice, unui spirit viu şi creativ.

3. Regretați închiderea vreunui blog? Dacă da, care anume?
Sunt mai multe bloguri care au intrat într-o perioadă de hibernare prelungită sau chiar şi-au încheiat neaşteptat evoluţia. E greu să dau nume, le păstrez însă în memoria prezenţelor valoroase conturate ca oaze de dialog virtual.
Ar fi o plăcută surpriză ca măcar unele să renască la un moment dat, ca plantele ce-şi au rădăcinile adânc înfipte în solul fertil al cunoaşterii.

4. V-ar bucura închiderea vreunui blog, dacă da, care anume?
Nici într-un caz, poate doar cele experimentale, de test, forme fără fond.

5. Care este blogul pe care îl vizitați cel mai des?
Nu cred că există vreunul de acest gen, le parcurg pe cele care figurează în lista mea de bloguri. Trebuie însă să remarc că am câteva edificii preferate, pe care le survolez cu reală încântare şi admiraţie.

6. Cam cât timp credeți că poate un blog să-și justifice existența?
Depinde de calitatea şi conţinutul său, nu are vârstă.
E ca şi cum cineva ar fixa o anumită limită de opere literare pentru un scriitor.

7. În ce condiții v-ați închide blogul?
Când s-ar încălca flagrant liberatea de exprimare sau s-ar institui condiţionări de orice natură.

8. Ce vârstă are blogul?
La sfârşitul acestui an împlineşte PATRU ani.

9. Cum ați decis să faceți blog?
Traversam nişte momente speciale, când timpul nu era atât de grabit şi de zgârcit cu decantările sufleteşti. Am primit un îndemn şi i-am dat curs, fără să stau prea mult pe gânduri şi fără să am idee de structura rafinată a unui blog.

10. Este bloggingul un viciu, dă dependență?
Nu ar trebui să devină aşa ceva, dacă l-am aşeza cu grijă în balanţa echilibrată a tuturor acţiunilor noastre.


Blogul este un spaţiu personal unde împart din ceea ce văd, experimentez, lucrez, descopăr, trăiesc şi cred, alături de cei care mă citesc. E un fel de portavoce prin care lansez idei, tematici de dezbătut, exprim puncte de vedere, centrez imagini într-un context creat şi invit la dialog decent, constructiv pe toţi cititorii mei.

Într-una dintre postările mele vechi, de la inceputuri dedicam un articol despre efectele mai puţin benefice pe care le poate genera bloguiala dusă la extrem.

Cine doreşte să preia aceasta leapşă, poate să o facă făra rezerve.

6 comentarii:

Bibliotecaru spunea...

1. Ce vârstă are cel mai vechi blog pe care îl cunoaşteți?
5 ani

2. Care este primul blog pe care l-ați descoperit, de îndată ce ați intrat în virtual?
http://www.jeg.ro/

3. Regretaţi închiderea vreunui blog? Dacă da, care anume?
Cel al lui Cristian Diaconescu (primul care s-a închis neaşteptat) şi alte câteva.

4. V-ar bucura închiderea vreunui blog, dacă da, care anume?
Nu

5. Care este blogul pe care îl vizitaţi cel mai des?
Cel care are o linie de comentarii mai dinamice pe moment.

6. Cam cât timp credeţi că poate un blog să-și justifice existenţa?
3 luni

7. În ce condiţii v-aţi închide blogul?
Dacă nu aş mai avea bani de net

8. Ce vârstă are blogul?
4+

9. Cum ați decis să faceți blog?
Nu am mai putut să tac

10. Este bloggingul un viciu, dă dependență?
Da

pescarusul argintiu spunea...

Biblio, văd că ai spart gheaţa :)
Mulţumesc pentru iniţiativă şi blogging cu spor în continuare!

INCERTITUDINI spunea...

Pescăruș,
Descopăr în răspunsurile tale frumusețea zborului prin locuri speciale, dar și pasiunea de a culege, cu mare grijă, savoarea.
Mă bucur că ți-ai rupt timp din mersul tău înalt, să dai curs invitației mele!
Zile pline de frumusețe îți doresc!

pescarusul argintiu spunea...

Gina, provocarea primită de la tine m-a determinat la introspecţie si tehnici de arheologie mentală :)
Eşti un spirit generos şi un suflet special, faţă de care nu e dificil să empatizezi şi să manifeşti admiraţie!
A fost un foarte antrenant exerciţiu de readuceri aminte, a mai impulsionat cu energie ritmul cotidian.
Parfum de toamnă cu sclipiri aurite, de chihlimbar binefăcător şi inspirat!

Cristian Lisandru spunea...

Pentru mine, blogosfera nu are numai o valoare literară evidentă, ci - înainte de toate - o VALOARE SENTIMENTALĂ profundă. Prin intermediul blogurilor mi-am cunoscut iubirea. Aşa că scriu aici, acum, amintindu-mi de momentele în care i-am făcut Geaninei prima declaraţie de dragoste, la mine pe blog...

Gândurile noastre bune pentru tine şi cei dragi din jurul tău!

pescarusul argintiu spunea...

Cristi, mă bucur mult că s-a întâmplat aşa!
Într-o bună măsură, eu şi prietenii noştri comuni virtuali au fost părtaşi la această specială trăire.
Sunteţi doi oameni minunaţi, talentaţi şi înzestraţi cu har, ce se merită unul pe altul.
Să ocrotiţi comoara sufletelor voastre şi să creşteţi viguros grădina netului fără de hotar!
Calde gânduri de admiraţie şi empatie către voi!