duminică, 14 decembrie 2008

Sa ne facem daruri...


Trebuie să ne facem daruri.
Să memorăm cu atenţie
data de naştere, a noastră şi a celorlalţi.
Încă de dimineaţă,
sărbătoritul să primească de la prietenii lui
o cravată argintie care să-i limpezească mâinile,
o portocală care să-i împrospăteze surâsul,
neapărat, câteva idei
care să-i desăvârşească forma inimii.
Dacă unul dintre noi s-a-ndrăgostit,
să-i dăruim imaginea duratei,
iar dacă s-a îmbolnăvit din iubire,
să-i dăm să bea tinereţe şi demnitate
dintr-un pahar curat, pictat cu-o floare.

Unii se vor împotrivi:
din trufie, de prea multă singurătate,
sau pentru-a nu ne rămâne datori
(ca şi când nu ne-ar fi datori, oricum,
pentru că respirăm şi ne mişcăm alături de ei,
împărţind destinul unic al lumii.)
Să nu ne descurajăm.
Să trecem dincolo de trufia, de singurătatea lor;
cu daruri în mâini,
cu adevăruri necruţătoare,
precum şi cu obiecte mai blajine,
ca, de pildă, cu o zebră din material plastic,
o măsură de vals, un abajur,
iar dacă totul merge bine,
cu o oglindă în care să ne scufundăm împreună obrazul,
făcând-o vastă ca marea.


(Nina Cassian - "Sa ne facem daruri")

Asadar iubiţi, speraţi, bucuraţi-vă de ceea ce aveţi şi doriţi-vă mai mult pentru a avea puţin, căci acel puţin poate însemna tot ceea ce aveţi nevoie...

Îngeri scutură livezi,

Cad din cer crenguţi de-argint.

Inima fără alint

Azi ţi-o dau s'o vezi.

Uite mâinile zălog,

Mi-au roit în suflet fluturi

Pomii-s albi, să nu mi-i scuturi,

Doar atât te rog...


(Zaharia STANCU - "Ruga de iarna")

SIMPLY RED - If you dont know me by now

Eric Clapton - Tears in Heaven

12 comentarii:

Elisa spunea...

Cora,drag Pescarus,iti doresc o dimineata frumoasa asa cum am eu,bucurandu-ma de darurile tale sau si mai frumoasa ascultand ciripitul fetitei tale dragi.
Multumesc. :)

Anonim spunea...

Frumos a mai spus Nina...
Frumos. Multumesc. :)

Anonim spunea...

Sunt momente in viata pe care trebuie sa le stim,sa le cunoastem, pentru ca reamintirea lor face sa fim prezenti in viata celui de langa noi. Simplul sarut al reamintirii, da sens si importanta cuvenita evenimentului. Totul conteaza cat de maret este sufletul celui ce stie sau nu,sa aprecieze gestul.Nu toti pot oferi daruri materiale dar,uneori,simpla mangaiere a pletelor argintii de palma celui ce salasluieste ca o torta vie in inima ta, e suficient,e magnific.

pescarusul argintiu spunea...

Elisa draga, sa stii ca dimineata aceasta a fost frumoasa si tihnita, desi dincolo de fereastra o ploaie rece cu iz de toamna tarzie biciuia neindurator obrajii trecatorilor neinspirati sa ia o umbrela la purtator :)
Cat despre ciripitul guralivei mele strengarite, m-am delectat din plin cu el, pana aproape de saturatie ;)
Ma bucur ca ti-au placut darurile mele si imi doresc ca ele sa-ti insenineze acest inceput de saptamana!

pescarusul argintiu spunea...

Manole, de aceea am si ales aceasta plasmuire poetica a Ninei Cassian, care atinge atat de sensibil profunzimile sufletului.
Eu, pe langa tot ce am pus aici, te invit sa servesti si o portocala din bolul de cristal asezat pe pervazul ferestrei, pentru a-ti reimprospata forta zambetului :)
Iti multumesc si eu pentru vizita si impresiile favorabile ;)

pescarusul argintiu spunea...

Paul, ai mare dreptate prin tot ceea ce ai spus.
Cu siguranta ca fiecare moment aniversar sau sarbatoresc din vietile noastre, ce a fost marcat cu aleasa caldura, grija si gingasie de prietenii dragi, va straluci mereu viu in amintire.
Dovezile vibrante nascute din profunzimea sufletului sunt mai presus de orice gest material si trebuie sa fim recunoscatori acestor binecuvantari.
Poti servi si tu, daca doresti, o portocala plina de arome imbietoare sau un pahar de cristal plin cu suc de portocale, spre a-ti fi catalizator de zambete pe chip :)

Anonim spunea...

Sa ne daruim sufletele celor care ne sunt alaturi...
O seara minunata iti doresc

Paul spunea...

Ce frumos le spui James...,cata dreptate si intelepciune poata sa cuprinda o fraza!

pescarusul argintiu spunea...

James, acest indemn deosebit de inaltator si de nobil, plin de gingasie, adresat in prag de sarbatori, cand blandetea colindelor ne mangaie sufletele, este cu adevarat o forma de renastere si redefinire personala pentru fiecare dintre noi.
O zi bogata in prospetime si liniste sufleteasca!

pescarusul argintiu spunea...

Paul, e admirabil sa descoperim exprimate cu inspiratie si talent, ganduri care ne strabat si pe noi!
Sa nu nesocotim puterea cuvintelor, caci forta lor este covarsitoare si uimitoare:
"Canta
Ranesc
Invata
Sfintesc
Ele au reprezentat
Prima cucerire a magiei de catre om.
Ne-au eliberat de ignoranta
Si de trecutul nostru barbar."
(Leo ROSTEN)
Deci sa pretuim acest har divin pe care il au cuvintele si sa-l sporim cu intelepciune!

Anonim spunea...

Te iubesc sis, stii asta deja, mi-e dor de tine i uite si-un mic dar, hai sa ne facem Craciunite,vrei ? ;):)
Sibilla

pescarusul argintiu spunea...

Sfinxule drag si poznas, cum sa te refuz eu pe tine, mai ales cand imi faci o invitatie atat de ispititoare? :)
Accept, sigur ca da!
Doar sa patrundem in recuzita firmei de Mosi Craciuni si sa vedem ce costumatii ne alegem...;)
Si mie mi-e dor de tine, recunosc!
Tinem aproape, acum si pe mai departe! :)